Friday, July 1, 2011

Tak Lame Lagi

tak lame lagi .. kehidupan aku akan berpecah .. aku akan bawa diri sorg2 .. aku nk kenal dunia .. tidak lame lagi .. mak aku nk pindah kat rawag sorg2 . dan bekerje di sana .. kakak aku pulaa mmg dah lame pergi .. aku pun xthu skrg die dkt mne .. aku pula .. x lame lagi akan juga pergi duduk sorg2 .. aku x thu laa mcm mne nasib aku .. tp aku akan cube berdikari .. mkn x mkn itu terserah laa .. adik2 aku duduk ngn ayah aku .. mcm mne laa agak nyer keadaan diorg .. argh lantak laa aku mls nk pk psl diorg .. diorg x penah kenang budi mak aku .. lepas nie biar kan diorg knl dunia .. pandai2 korg laa .. tadi baru jer mak aku bertekak ngn ayah aku .. aku dah mule tension .. ayah aku pun dah kuar aku tnyer kat mak aku .. mak npe bising2 nie .. mak aku kata bapak kau laa xkasi duit mengamuk x kasi duit nk mengamuk .. huh .. sedih aku tgk mak aku mcm tuh .. lalu tetibe aku tertanye pada mak aku .. mak betul ker mak nk duduk kat rawang .. mak aku kata yer .. hurm .. kalu mcm tuh eykal pun nk duduk tmpt len laa mak .. mls nk duduk ngn abah .. mcm ape2 tah .. pasuh mak aku kata .. ko duduk je laa umah sini kang senang bapak kau nk bawak pompan masuk .. lalu aku pun berkata .. argh gi mampos biar kan die mls nk amek port .. eykal nk duduk kat umah situ .. mak nmpk x .. hah nnty bile eykal dah ada kenderaan eykal gi laa rawang ea mak .. lepas tuh nnty tiap2 bulan eykal bank in laa duit kat mak ea .. .. hurm .. lalu mak aku terus terdiam .. hurm .. susah laa mcm nie .. aku sedih kot x lame lagi masing2 nk berpecah .. huh .. xpe laa aku nk berdikari sendiri .. tgk laa mcm mne kehidupan aku nnty .. bak kata kwn2 aku biar kan susah dulu senang kemudian .. insyaallah akan ku tempuhi .. hurm .. mak .. nnty mak dah duduk rawang mak jaga diri elok2 taw .. nnty bile eykal dah ada kenderaan eykal pergi sane ea .. mak jgn risau laa ek .. mak jaga diri elok2 kt sane .. keje elok2 ea mak .. ini jnji eykal mak .. eykal nk jadi ank yg sentiasa ingt pada ibu .. jasa ibu xkan ku lupa kan .. akan ku balas satu hari nnty .. walau pun aku xde SPM aku nk bukti kan .. aku akan berjaya satu hari nnty insyaallah mak .. eykal akan wat mak tersenyum .. dpt jadi manager cukup laa .. huhu .. tp kan mak .. ada org hine eykal laa mak .. mcm mne ek .. hurm .. xpe semua tolak tepi .. biar laa diorg hine aku .. aku terime ape yg diorg kate2 kan .. lantak laa korg nk hine aku ke ape ker .. tp aku seorg yg xkan derhaka dgn ibu ku .. mak .. eykal bnyk menyusahkan mak .. kan kan kan .. kalu laa eykal x benti skola dulu mesty eykal dpt masuk kolej kan kan kan .. eykal tgk org bodoh drpd eykal pun diorg dpt MULTIMEDIA COLLEGE eykal jeles kot .. hurm .. nk wat cm ne kan mak bende da berlalu .. terime jer laa ea .. hurm .. xpe laa abai kan semua .. biar laaa diorg dpt masuk UNIVERSITY ..diorg semua pandai2 kan mak .. xpe laa mak eykal jadi KULI pun eykal x kesah .. jnji eykal dpt cari rezki dpt bagi mak duit sikit .. huhu ..

No comments: